הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > הצתה מאוחרת? לא אצלנו – כל מה שאתם צריכים לדעת על התאמת מצבר לרכב

לכולנו (לפחות כך מומלץ) יש סט של כבלים ברכב. ברגעים קשים תמיד תוכלו לבקש עזרה מאנשים טובים באמצע הדרך, אך מה עושים אם יש בעיות בהתנעה? אולי הגיע הזמן להתחיל לחשוב על המצבר. מה צריך לבדוק? איך יודעים שבחרנו את הבחירה הנכונה? כל מה שאתם צריכים לדעת על התאמת מצבר לרכב – ממש כאן.

בעיות במצבר הן דבר די שכיח, אין סיבה להתרגש, להתבאס יותר מדי או לדאוג. גם במצב בו תצטרכו להחליף מצבר – העולם לא קרס! מדובר בתהליך די פשוט, מהיר, ואפילו לא מאוד יקר. בסופו של יום, עם ידע טכני בסיסי, תוכלו לרכוש את המצבר ולהחליפו גם בעצמכם – אז מה הבעיה? המבחר. בשנים האחרונות החלו לייבא מצברים רבים מיצרנים מוכרים יותר, ומוכרים פחות, איך תדעו איזה מצבר מתאים לרכב שלכם, ולצרכים שלכם? SOLO כאן כדי לספק לכם את כל המידע החשוב שאתם צריכים לדעת, כך שתוכלו לרכוש בביטחון את המצבר החדש שלכם.

מתחילים מהבסיס

כאשר מדובר על התאמת מצבר לרכב, ישנם שני דברים חשובים ביותר לבדוק כשאתם ניגשים להחליף מצבר: מידת האמפר והקוטב שלו. מידת האמפר היא מידת המתח שהמצבר יכול להפיק, והקוטב זה כיוון החיבורים שלו – האם בצד ימין, או בצד שמאל. בדרך כלל ניתן לוודא את המידע הזה על התווית של המצבר הנוכחי, או בספר הרכב של כל אחד מכם. זו פעולה פשוטה וקלה, וכך תדעו לכוון את עצמכם מראש למצבר הנכון עבורכם. ואם לא? אין שום בעיה – תמיד תוכלו להתייעץ עם אחד מהמומחים שלנו בSOLO כדי לקבל את המידע שאתם צריכים!

קודם כל – שיתאים לישראל

האקלים הישראלי, כמו שאתם יודעים, חם יותר מאשר האקלים במדינות בהן ייצרו את המצברים, או המדינות בהן כיוונו אותם לשימוש. כשניגשים לבחור את המצבר המתאים לכם אתם צריכים כמובן להתחשב באקלים שלנו, ולבחור מצבר שיעמוד בחום. איך תדעו מה מתאים למזג האוויר? מצברים בעלי חומציות נמוכה הם מצברים אופטימליים יותר לשימוש בישראל מאשר מצברים בעלי חומציות גבוהה המותאים למזג אוויר קר. זכרו את זה כשאתם ניגשים לבחור את המצבר המתאים לכם.

אל תפילו את האחריות על מישהו אחר

אם אנחנו כבר דיברנו על גיבוי ותקלות, על מי תיפול האחריות במקרה של תקלה? האחריות על מצברים בדרך כלל נעה בין 12-24 חודשים. נכון, משך האחריות משפיע באופן ישיר גם על המחיר של המצבר, אבל קחו אותו בחשבון – תוחלת החיים הממוצעת של מצבר היא בין שלוש לארבע שנים, כך שבמצבים הרעים יותר המצבר יחזיק בערך לשנתיים. אם האחריות שלכם הייתה לשנה אחת, נותרה לכם עוד שנה, במקרה הרע, ללא גיבוי וללא תמיכה. לפעמים, תלוי במחירים, שווה להשקיע קצת יותר ולהבטיח שימוש ארוך יותר בלי הוצאת כספים נוספת.

מה הכיתובים על התווית אומרים?

מעבר לטבלת מצבר לרכב, תוכלו לראות את הפירוט האופטימלי של מצבר לרכב שלכם בספר ההדרכה של הרכב עצמו. בכל מקרה תצטרכו לדעת במה מדובר, מה מסומן על התווית, מה אתם צריכים לחפש ומה מתאים לפירוט שמצאתם. המידע המוטבע על גב תווית מתאר לכם את מתח המצבר (מסומן באות V), האמפר לשעה (מסומן באותיות Ah) זרם המתח בהתנעה (מסומן באותיות AN) והסטנדרט האירופי (מסומן באותיות EN). בהתאמת מצבר לרכב תצטרכו להכיר את המידות הרצויות, המתח והפרטים המופיעים על גבי התווית. כדי לוודא שלא תבזבזו זמן, ולא תתבלבלו, כדאי לכם ללמוד את המידות והפרטים הללו לפני שאתם ניגשים לבצע את הרכישה.

רכבים חדישים? אולי אתם צריכים מצברים חדישים!

בהרבה מהרכבים החדשים מותקנת מערכת start-stop. מה היא עושה? המערכת דואגות לכבות את המנוע בעת עצירה, כל עצירה, כדי להקטין את צריכת הדלק, לחסוך בעלויות ולהפחית בזיהום האוויר. נשמע טוב, לא? בהחלט! אבל המערכת הזו מפעילה לחץ עצום על המצבר. בעת כיבוי המנוע כל המערכות החשמליות ברכב מופעלות על-ידי המצבר, ולכן המצבר צריך להיות מותאם לספק את הכוח הדרוש לכך. מצברים מתאימים לרכבים מסוג זה נקראים Start&Stop, והם מיוצרים כך שיוכלו לעמוד במספר רב של פריקות וטעינות – בלי לקצר מתוחלת החיים של עצמם. חשוב לדעת אם ברכבכם מותקנת המערכת הזו, וחשוב להכיר את המצברים שמותאמים לה במיוחד.

קחו את העצות שלנו, ואל תהיו במתח – את זה תשאירו למצבר. התאמת מצבר לרכב היא עסק לא מסובך כמו שהוא נשמע ובאתר SOLO תמצאו עשרות מצברים לכל סוגי הרכבים בישראל מבית שנפ ו-WALTER.  כל מה שנשאר הוא להזמין את המצבר המתאים לרכב שלכם ולקבל אותו במשלוח במהירות עד הבית. אל תחכו עם רכב תקוע בשולי הדרך, הזמינו מצבר בזמן!

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button