טבלת טיפולים לרכב
טיפול לרכב מאפשר לנו, בעלי הרכבים, ליהנות מנסיעה ברכב באופן בטוח ולהימנע מראש ממצבים רבים בהם הרכב שלנו יהיה מושבת בשל תקלה שהופיעה פתאום. חלק מהיכולת לעקוב אחר כלל הטיפולים לרכב שיש לבצע, נעשה באמצעות טבלת טיפולים לרכב.
אנו ב-solomycar עסקנו רבות בשאלה כל כמה זמן עושים טיפול לרכב, כשלשאלה זו ניתן לענות בהתאם לנתונים נוספים, כשאלו נוגעים לסוג ודגם הרכב, שנת ייצורו, שגרת הטיפולים שעבר בעבר, האם מדובר ברכב עם קילומטרז' גבוה וכיוב'.
מחיר טיפול לרכב נקבע גם הוא בהתאם לאופן הטיפול. כיום, בהגיענו למוסכים נוכל להתרשם מטבלת טיפולים לרכב מקיפה, כשזו תכלול בתוכה את העלויות השונות בכל טיפול, כשעלויות אלו מתומחרות, לרוב, על בסיס שעת עבודה במוסך, זאת בנוסף לצורך, במקרים מסוימים, לשלם עבור חלקי חילוף לרכב.
ההגעה לביצוע טיפול לרכב מהווה עבור רבים פעולה שבה הם צריכים לפנות לעצמם יום שלם. אנו ב-solomycar מאפשרים לכלל לקוחותינו ליהנות מטיפול לרכב בקליק אחד. ביצירת קשר עם מוקדי השירות שלנו תוכלו להיווכח כי אין כל צורך להגיע למוסך עם רכבכם.
במסגרת השירות שאנו מציעים, בזמן שאתם יושבים בבית תוכלו ליהנות משליח שלנו שיגיע לכתובת שלכם וייקח את רכבכם לאחד מעשרות מוסכי השירות שלנו הפרוסים בכל רחבי הארץ, כשעלות האיסוף והחזרת הרכב מסתכמת במחיר מצחיק של 49.90 ₪ בלבד
בכתבה שלפניכם, ננסה לעשות לכם סדר באמצעות טבלת טיפולים לרכב, כשזו תכלול חלק מהטיפולים שעל כל רכב לעבור לאורך שנים, תוך התייחסות לסוג הטיפול, מה מתבצע באותו טיפול ומתי יש לבצע הטיפול.
סוג הטיפול |
מה מתבצע באותו טיפול? |
מתי יש לבצע הטיפול? |
החלפת מסנן אוויר של המנוע |
אופן ההחלפה מתבצע בקלות. ניתן לפנות למוסכניק על מנת שיוכל להראות לנו כיצד לבצע ההחלפה בקלות ומהירות. |
פעם בשנה או בכל 20 אלף ק"מ – הקרוב מבניהם. |
החלפת מסנן למזגן הרכב |
ביצוע החלפת המסנן הישן בחדש מצריכה, קודם כל, איתור מיקום המסנן, כשברוב הרכבים הוא יהיה ממוקם בתא הכפפות. במידה והמסנן אכן ממוקם שם, יש לפתוח את תא הכפפות ולרוקן את תכולתו ולאחר מכן לאתר לשוניות תפס בצידי תא הכפפות וללחוץ עליהן. בשלב הבא יש להסיר בעדינות את המסנן הישן ולהניח במקומו, באותו הכיוון, את המסנן החדש. לאחר מכן, ניתן להשיב בחזרה את תא הכפפות למקומו. |
לאחר 15 אלף ק"מ או במידה ואנו מזהים מספר סימנים שמצריכים החלפה, דוגמת זרימת אוויר חלשה, ריח לא נעים מהמזגן ורעשים מכיוונו. |
החלפת נוזל בלמים |
בהחלפת נוזל בלמים יש לבצע, קודם כל, ריקון מלא של נוזל הבלמים הישן. בשלב זה יש לאתר את הצילינדר המרכזי של הבלם, להסיר את המכסה ולנקז ממנו את כל הנוזל (במוסכים ישנם כלים ייעודים המאפשרים ריקון מלא ללא שאריות של נוזל הבלמים הישן). לאחר ביצוע ריקון, יש למלא בנוזל הבלמים החדש ולהקפיד על מילוי בנוזל עד הקו המרבי שמסומן. |
בכל שנתיים. בפעם הראשונה, לרוב, בטיפול של 30 אלף ק"מ. |
החלפת נוזל הגה כוח |
החלפת נוזל הגה כוח אורכת לפחות 60 דקות. ראשית, יש לאתר את מאגר נוזל ההגה כוח, כשזה ממוקם ברוב הרכבים בסמוך למנוע הרכב. לאחר איתור המאגר יש לבצע ריקון שלו. בעת הריקון עושה המוסכניק שימוש במחבת תפס וממקם אותה מתחת למערכת ההגה כוח בכדי ללכוד את הנוזל. במידה וניתן, יבצע המוסכניק ניתוק של צינור הלחץ הנמוך לביצוע ניקוז יסודי ישירות לאותה מחבת. בחלק מהמקרים ייעשה שימוש במשאבת נוזל הגה כוח, כשזו תשאב את שאריות הנוזל שנותר במאגר, כשלאחר מכן אף תתבצע שטיפה יסודית של המאגר. לאחר ניקוי יסודי של המאגר, יש להוסיף את הנוזל החדש בצורה מבוקרת ואיטית עד לקו המרבי. בסיום, יש להפעיל את מנוע הרכב בכדי לאפשר למערכת לעבוד ובכך לבחון האם קיימות דליפות, גם באמצעות בדיקה בעת הזזת ההגה מצד לצד. |
כל שלוש שנים או אחרי 64 אלף ק"מ – הראשון מבניהם. |
החלפת נוזל קירור מנוע |
החלפת נוזל הקירור למנוע חייבת להיעשות אך ורק שהמנוע קר. הגישה לנוזל הירוק (ברוב הרכבים מדובר בנוזל ירוק, כשבחלק מסוים הנוזל בצבע אדום) קלה ונוחה. יש להניח תבנית ניקוז מתחת לפקק הניקוז. לאחר מכן, יש להסיר את מכסה הרדיאטור וזאת בכדי לאפשר הכנסה של אוויר למערכת ולאפשר זרימה קלה יותר של נוזל הקירור הישן החוצה. בחלק מהמקרים, יבצע המוסכניק שטיפה של מכל הנוזל ולאחר מכן יבצע מילוי של המכל במים מזוקקים ויפעיל את המנוע למשך 10 דקות. לאחר התקררות המנוע, יש לרוקן את המים המזוקקים במכל ולבצע התהליך שוב עד לריקון המים כשהם צלולים. בשלב זה ניתן להוסיף למכל את נוזל הקירור החדש בצורה איטית ומבוקרת. לאחר מילוי נוזל הקירור החדש יש להפעיל את מנוע הרכב למשך 15 דקות וזאת בכדי להגיע לטמפרטורה המרבית שלו. בתהליך זה דואג המוסכניק להסיר היווצרות של כיסי אוויר שיש ונוצרו במערכת הקירור. |
בכל 3 עד 5 שנים או בכל 48 עד 96 אלף ק"מ – הראשון מבניהם. |
החלפת רצועת טיימינג |
רצועת הטיימינג נמצאת מתחת למכסה המנוע, כשהגעה אליה מצריכה ניתוק של מספר מרכיבים, דוגמת רצועות המאוורר וצינורות הרדיאטור. שחרור רצועת הטיימינג הישנה מתבצע תחילה באמצעות שחרור הברגים בגלגלת המותחן. בהתקנת רצועת הטיימינג החדשה יש לבצע יישור שלה בצורה מדויקת יחד עם תזמון גל הזיזים ובמדויק על גלגלות גל הארכובה. לאחר מיקום מדויק של רצועת הטיימיג החדשה, יש לבצע כוונון של המותחן, כשכיוונון נכון ומדויק שלו יבטיח את עמידותה ויאפשר למנוע לפעול בצורה חלקה. |
בכל 5 שנים או 160 אלף ק"מ – הראשון מבניהם. ישנם מקרים בהם נצטרך להחליף את רצועת הטיימינג אף לפני, זאת במידה והרצועה נקרעה מסיבה כלשהי. |
החלפת רפידות בלם |
מדובר בהחלפת חלק ברכב בו יש להקפיד משנה זהירות. בכל מוסך יקפידו על הפעלת בלם חניה של הרכב, זאת לצד אבטוח הרכב גם באמצעות חוסמי גלגלים שימוקמו מאחורי הצמיגים. לאחר אבטוח הרכב, יבצע המוסכניק שחרור קטן של אומי הזיזים בגלגלים, כשאלו יוסרו לגמרי לאחר הרמת הרכב לגובה. עם הרמת הרכב, יסיר המוסכניק את אומי הזיזים לגמרי ולאחריו יוסר הגלגל בכדי לחשוף את קליפר הבלמים והרוטור, כשגם אלו יבחנו על ידי המוסכניק. עם הסרת הקליפר, יוכל המוסכניק לקבל גישה ישירה לרפידות הבלם. בשלב זה, יבחן המוסכניק כיצד רפידות הבלם הישנות משתלבות במכלול הקליפר, כשכך יצטרך לשלב בדיוק את רפידות הבלם החדשות. לאחר התקנת רפידות הבלם החדשות בתוך תושבת הקליפר, יוודא המוסכניק שכל מנגנוני השמירה והמהדקים השונים עוטפים את התושבת. |
יש לבצע החלפה של רפידות הבלם בכל פעם שעוביין מגיע ל-40% מהעובי המקורי שלהן. עם הגעה ל-40% מהעובי המקורי אנו נשמע קולות של שחיקה וחריקות בכל בלימה שנבצע. אלו מהווים סימנים מובהקים לכך שנצטרך להגיע למוסך להחלפת רפידות הבלם. ברוב המקרים 40% מהעובי המקורי יוביל לרפידות בלם בעובי של 6-8 מ"מ. בכל טיפול תקופתי יבחן המוסכניק את רפידות הבלם ובהתאם לעוביין ימליץ לכם מתי להחליפן בחדשות. |
בכל הנוגע לזמני הטיפול המומלצים על ידנו בטבלה, מדובר בזמני טיפול ממוצעים לכלל הרכבים הפרטיים. יש לזכור, כי לכל דגם של רכב קיים ספר נהג ובו הוראות יצרן מדויקות הנוגעות לזמני הטיפולים של אותו דגם.
לצד המלצותינו באותה טבלה, חשוב לנו להבהיר כי עליכם לבחון את זמני הטיפול ברכבכם וזאת בהתאם להוראות היצרן ובהתאם להמלצות המוסך בו אתם מטפלים ברכבכם באופן קבוע.