הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > מדריך לבחירת מידות צמיגים לפי רכב

נהגים רבים מקדישים מעט מחשבה למידות הצמיגים של רכביהם לעומת המחשבה שהם מקדישים לבחירת הצמיגים עם הנראות הטובה ביותר. אבל גודל הצמיגים חשוב, מכיוון שנהיגה עם צמיגים שאינם מתאימים, עלולה להיות מסוכנת, או להוביל לצורך בביצוע תיקונים יקרים.

במאמר זה, המומחים של חברת סולו מסבירים למה חשוב להתאים מידות צמיגים לסוג הרכב, ואיך לבחור את הצמיגים המתאימים שיחזיקו מעמד לטווח הארוך, ויאפשרו לכם לנהוג בקלות ובבטחה.

חשיבות מידות צמיגים

ככל שהצמיגים גדולים יותר, כך יש לרכב אחיזה איתנה יותר על הכביש. ככל שרוחב הצמיג גדל, הוא מכסה יותר שטח פנים על הכביש, והמומחים של Solo My Car מסבירים שעלייה זו מאפשרת לרכב יותר שטח להיאחז בו, לצד יתרון הגברת התפקוד התקין של הרכב ויכולת התמרון.

אז, האם באמת חשוב להתאים מידות צמיגים לפי סוג רכב? התשובה הקצרה היא: כן. אבל האם גודל הגלגל חשוב? זה תלוי. תחילה חשוב להבהיר שגלגלים וצמיגים אינם מונחים חופפים, מכיוון שצמיגים הם חלק ממערך הגלגלים. 

כך, לדוגמה, לרכב יש גודל מוגדר של חישוקים, אבל ניתן לקנות גדלים שונים של צמיגים שיתאימו לחישוקים אלה, כל עוד אמצע הצמיגים הוא בגודל הנכון. עם זאת, במקרים רבים, לרכב עם חישוקים גדולים, ניתן להתאים צמיגים גדולים יותר מרכבים אחרים.

גלגלים גדולים מספקים אחיזה איתנה על הכביש

צמיגים וגלגלים גדולים חשובים להגברת האחיזה של הרכב על הכביש, אבל מידות גדולות של צמיגים פירושם גם תגי מחיר גדולים, ולכן מומלץ למצוא את האיזון הטוב ביותר בין הגודל לתקציב. 

בחירה ברכישת רכב עם גלגלים גדולים, עשויה שלא להציג מיד את העלייה במחיר, אבל כאשר מתעורר הצורך בהחלפת הגלגלים והצמיגים הגדולים, שיקול העלות הגבוהה של ההחלפה תהיה משמעותית בהשוואה להחלפת גלגלים ברכב קטן.

הקפדה על מידות צמיגים תקינות למניעת סיכונים

עם בחירת מידת צמיג גדולה לרכב, יש להישאר עם המידה שנבחרה במהלך קניית תחליפים. הסיבה לכך היא שצמיג במידות שונות עלול לבלבל את מד המהירות ברכב וגם לגרום לנזק למערכות הבלימה נגד הנעילה ולכיולי מערכות היציבות של הרכב. 

תרחישים אלו נכונים במעבר לצמיגים קטנים וגדולים, והחלפה לצמיגים גדולים עם גובה דופן לא תקין עלולה לגרום לנזק למערכת המתלים של הרכב, לגלגלים ולצמיגים, ולסיכון בקריאת מד מהירות שגוי.

חשיבות השימוש באותם מותגים ומידות צמיגים לרכב גם בהחלפת הצמיגים

עם התאמת גדלי גלגלים גדולים למידות צמיגים עם פרופיל נמוך, מד המהירות ומד המרחק לא יציגו שינויים, והגדרה זו פירושה שלצמיגים יש דפנות קצרות, מה שאומר דפנות צד נוקשות, וסיכוי גבוה יותר לפגיעה במהלך פגיעת הרכב במהמורות על הכביש.

לכן במהלך החלפת הצמיגים, מומלץ להישאר עם אותו מותג ועם אותה מידת צמיגים, שכן ערבוב המידות והמותגים, ושינויים שונים, מובילים למצב שעלול לגרום לסחרור ולאובדן שליטה.

איך מתבצעת קריאת מידות צמיגים?

ברכישת צמיגים חדשים, תיתקלו מונחים שונים של המידות, עם תוויות שעלולות לבלבל נהגים שאינם יודעים איך מתבצעת קריאת מידות צמיגים, אבל ברגע שלומדים את שפת הצמיגים, המונחים הופכים להיות ברורים יותר.

קיימות שתי דרכים פשוטות לדעת מהי מידת הצמיגים ברכב שלכם. במבט על צמיגי הרכב שלכם תוכלו להבחין כי עליהם מופיעות מידות הצמיג - רוחב, גובה וקוטר הצמיג ואף קוד עומס וקוד המהירות שלו (כפי שמופיע בתמונה).

אפשרות נוספת שתאפשר לכם לדעת מהן מידות הצמיגים שלכם, במידה ואינכם נמצאים באותו הרגע לצד הרכב שלכם, נמצאת בנתוני הרכב המופיעים ברישיון הרכב שלכם. בתמונה המצורפת ניתן לראות כי מידות הצמיגים מופיעות בעמוד הראשון של רישיון הרכב - צד ימין של החלק העליון.

צמיגים לרכבי שטח

חובבי נהיגת שטח זקוקים לצמיגים איכותיים ביותר, שמסוגלים להתמודד עם משטחי נהיגה שונים. ישנם סוגים שונים של צמיגי שטח, וחשוב לדעת איך לבחור נכון. ניתן למצוא צמיגים שמתאימים לנהיגה על שטחי חצץ, או צמיגים שמציעים אחיזה איתנה בשטחים רכים, בוציים ותנאי שטח שאינם אחידים. 

בחירת הצמיגים המתאימים תתבצע בהתאם לתנאי השטח שאתם נוהגים בהם ותדירות הנהיגה שלכם בתנאים מורכבים.

צמיגי חלופיים

אי אפשר לדבר על מידות צמיגים ורכישת הצמיגים המתאימים, בלי לציין את חשיבות רכישת הצמיג החלופי, שמציל אתכם כשאתם נתקעים בצד הדרך. קיימים סוגים שונים של צמיגים רזרביים זמינים, והפופולריים שבהם הם הצמיגים החלופיים הזמניים, והצמיגים החלופיים בגודל מלא.

לשתי הגרסאות יש את היתרונות והחסרונות שלהן, אז בחירת הגרסה המושלמת לרכב שלך לא צריכה להיות בעיה, אם אתם מתייעצים עם המומחים של Solo My Car שימליצו לכם על הבחירה הנכונה.

בשורה התחתונה, חשוב לקבל את הסיוע של המומחים בבחירת המידות הנכונות של הצמיגים

גלגלים וצמיגים הם מרכיבים חשובים ברכב, ולמרות שזה אולי נשמע קצת מובן מאליו, נהגים רבים לא מקדישים מחשבה משמעותית לצמיגים שהם בוחרים לרכביהם, מה שעלול להוביל לבעיות משמעותיות בהמשך. 

הכרת הרכב ומניעת טעויות חמורות עם בחירה נכונה של מידות צמיגים, מונעת טעויות חמורות ומאפשרת בחירת צמיגים בטוחים שמעניקים לרכב את היכולת לתפקד באופן חלק ובטוח. המומחים שלנו בחברת סולו זמינים לייעץ לכם על בחירת הצמיגים המתאימים, האיכותיים והבטוחים ביותר לרכב שלכם, ואתם מוזמנים ליצור איתנו קשר כדי לבחור את הצמיגים החדשים שלכם.

המומחים של חברת סולו עונים על השאלות הנפוצות שלכם

איך בוחרים צמיגים?

קניית צמיגים לרכב היא משימה שכל בעל רכב צריך להתמודד איתה. אפילו הצמיגים האיכותיים ביותר יתבלו במוקדם או במאוחר. יש מספר צעדים שניתן לנקוט בהם על מנת להאריך השימוש התקין בצמיגים, אבל כשמגיע הזמן לחפש סט צמיגי רכב חדשים, אלו הצעדים החשובים שיש להקפיד עליהם:

  • איתור הגודל הנכון של הצמיגים.

  • גודל הצמיג כולל את הרוחב, יחס גובה-רוחב וקוטר הגלגלים.

  • מדד העומס מציג את עמידות העומס הכוללת של הצמיג.

  • דירוג מהירות הצמיגים לרכב מציין את קיבולת המהירות המרבית שלהם.

  • מומלץ לרכוש צמיגים בסט של ארבעה.

מה צריך לבדוק כשקונים צמיגים לרכב?

הצמיג הטוב ביותר לרכישה תלוי בצרכי הנהיגה. גם ברכישת צמיגים באיכות גבוהה, ייתכן שהם לא יתאימו לרכב, כך שהתשובה לשאלה זו מושפעת מסוג הרכב, סגנון הנהיגה והתקציב. הבחירה תתבצע בהתאם למטרות כמו השגת רמות נוחות גבוהות, צריכת דלק תקינה, או תוספת אחיזה בשטח. 

כדי לבחור נכון את הצמיגים לרכב, מומלץ לבחור צמיגים שמתאימים לסוג הרכב, בהתאם למידות המתאימות ויכולות הביצועים שלהם. מותגי וסוגי צמיגים שונים מציעים טיפול רב-תכליתי, עמידות ומשיכה, ולא ניתן להרכיב צמיגים בעלי ביצועים גבוהים על רכב ביישומי שטח תכופים. 

האם מותג הצמיגים חשוב?

המומחים בתחום יציגו בפניכם רשימת מותגי צמיגים מומלצים, אבל חשוב לבחור את הצמיגים בהתאם להעדפות, לצרכים, לסוג הרכב ולתקציב שלכם. 

יש להחליט על הבחירה המתאימה עם בדיקת הדגמים השונים הזמינים, ולבחור את הצמיגים האיכותיים ביותר, עם אפשרויות ידידותיות לתקציב. כך שמותג הצמיגים אינו חשוב כמו שחשובה ההתאמה לסוג הרכב ולצרכי הנהיגה שלכם.

איפה אפשר לקנות צמיגים?

קניית צמיגים צריכה להתבצע רק אצל חברה שמתמחה בשיווק מערך מקיף של מגוון מוצרי ואביזרי רכב, עם מוניטין מצוין וניסיון עשיר בתחום. 

המומחים בחברה ימליצו לכם על האפשרויות המתאימות, כך שתוכלו לרכוש את הצמיגים האמינים, הבטוחים והמתאימים ביותר לרכבכם.

 

אולי יעניין אתכם גם: החלפת שמן גיר | חידוש פנסים לרכב

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button