הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > כמה זמן לוקח טיפול לרכב?

להתפנות לטיפול לרכב מצריך מאיתנו לפנות לכך זמן, כשלא פעם אנו נצטרך להגיע לטיפול בשעות הבוקר או הצהריים על חשבון שעות העבודה. שאלת זמן הטיפול ברכב משתנה בהתאם למספר פרמטרים שחשוב להכיר. 

אנו כנהגים מבינים כי לקיחת הרכב לטיפול תאפשר לנו ליהנות ממנו לזמן רב יותר ובכך להימנע משחיקה של חלקים רבים. עבור רבים מאיתנו, המשימות הרבות ביומיום מביאות אותנו לברר לעומק כמה זמן בעצם לוקח טיפול לרכב ומה ניתן לעשות בכדי לאפשר לרכב שלנו טיפול תקופתי יעיל ומהיר. 

 

אנו ב-solomycar מאפשרים לכלל לקוחותינו ליהנות משירות שיפטור אתכם משינוע הרכב וההמתנה במוסך. אנו נאסוף עבורכם את הרכב בשעה שנוחה לכם ונשיב לכם אותו עוד באותו היום, כשלקיחה והשבת הרכב הינה בתוספת טיפול של 50 ₪ בלבד. 

 

קביעת מחיר טיפול קטן לרכב ועד למחירים של טיפולים מורכבים, תלוי כמובן במספר רב של פרמטרים, בין אם מדובר על סוג הטיפול, שימוש בחלקים מקוריים או חלופים, סוג השמנים שהוחלפו ואיכותם ואף האם מדובר בטיפול של מוסך מורשה, מוסך יבואן או מוסכים כלליים. 

 

סוגי טיפולים לרכב כגורם המשפיע על משך זמן הטיפול

לסוגי הטיפולים לרכב השפעה ישירה על השאלה כמה זמן הרכב שלנו יהיה בטיפול. לאורך זמן, אנו, בעלי הרכבים נכיר לבד מספר רב של טיפולים שעל הרכב שלנו לעבור. חשוב לציין כי בכל הטיפולים התקופתיים לרכב הנחשבים להכרחיים, יאפשרו לנו לקבל את הרכב בחזרה באותו יום בו הגיע למוסך. 

כחלק מטיפול מקצועי ברכב, חשוב לקחת בחשבון כי זמן הטיפול אינו יכול וצריך להיות מדד מרכזי וחשוב הנוגע למקצועיות המוסך. להפך, במקרים ובהם מוסכים מתחייבים לזמני טיפול קצרים מידי לעומת מוסכים אחרים, יכול הדבר להוות דווקא נורת אזהרה כי מדובר במוסך המבצע טיפולים באופן לא מקצועי ולא ראוי. 

ביצוע טיפולים תקופתיים לרכב על פי הוראות היצרן והיבואן

בטרם נרחיב אודות סוגי הטיפולים התקופתיים הקיימים לרכבים ומתי יש לבצעם באופן כללי אך לא גורף, חשוב להדגיש כי על הנהגים והנהגות לבצע את הטיפולים התקופתיים בהתאם להוראות המדויקות של יצרני הרכב והיבואנים. 

בחלק מדגמי הרכבים, למשל, יהיה הצורך לבצע החלפה של מסנן מזגן באחד מהטיפולים התקופתיים, כשבדגמים אחרים החלפת מסנן המזגן תיעשה בטיפול תקופתי מאוחר יותר. היצמדות להוראות היצרן והיבואן יאפשר לכם לתזמן לכלי הרכב שלכם את הטיפול המטיבי, מה שיאפשר לכם ליהנות מרכב תקין ואמיד. 

טיפול תקופתי רגיל לרכב

הטיפול התקופתי שרובנו מכירים ומודעים לו עבור רכבים שיוצרו משנת 2000 הוא אותו טיפול תקופתי של פעם בשנה או במידה והרכב שלנו גמע בתוך פחות משנה סביב ה-15 אלף ק"מ. 

חלק מזמן הטיפול התקופתי הרגיל כולל החלפת שמנים ברכב בהתאם לצורך, כשבכל טיפול רגיל תתבצע החלפה של שמן מנוע, כששמן המנוע צריך להיות מותאם לדגם הרכב ובהתאם להוראות היצרן. 

 

לצד החלפת שמן המנוע, כולל הטיפול התקופתי ארבע נקודות נוספות:

 

  • החלפת מסנן שמן: החלפתו של מסנן השמן הכרחית כשעליו להיות נקי. מוסכים כיום נמנעים מניקוי של מסנן השמן והשבתו לרכב ובכל טיפול תקופתי מתבצעת החלפה של מסנן השמן במסנן שמן חדש. 

  • החלפה או ניקוי של מסנן אוויר:  כאן המוסך בוחן האם יש צורך רק בניקוי מסנני האוויר או שהגיע הזמן להחליפם. ההחלטה על ניקוי או החלפה משפיעה כמובן על זמן הטיפול התקופתי לרכב. מדובר בהחלטה חשובה הנוגעת למסנני אוויר שתפקידם לסנן אוויר שמגיע למנוע ולהגן עליו מפני פיח ולכלוך. 

  • בדיקת מסנן הדלק: היבט נוסף וחשוב הוא בבדיקת המוסך את מסנן הדלק. מסנן דלק שאינו פועל כראוי יכול להוביל לפגיעה באיכות הדלק ואף בכמות המגיעה למערכת ועל כן יהיה צורך להחליפו בחדש, כשגם כאן החלפה לחדש תאריך את זמן הטיפול. 

  • בדיקת איכות וכמות נוזל הבלמים: בדיקת נוזלי הבלמים הכרחית בכדי לאמוד את איכות הבלימה של הרכב. במסגרת הטיפול התקופתי יבחן המוסך את כמות נוזל הבלמים ברכב ובמידת הצורך יבצע החלפה או השלמה הכמות, כשאלו אינן פעולות שיש בהן להאריך יתר על המידה את הטיפול התקופתי. 

טיפול תקופתי גדול לרכב

טיפול תקופתי גדול לרכב מתבצע לאחר שהרכב שלנו גמע סביב ה-120 אלף ק"מ או לאחר 4 שנים של שימוש ברכב. הטיפול התקופתי הגדול לרכב כולל בתוכו את הטיפול שמבצע המוסך בטיפול תקופתי רגיל, כשבטיפול זה מתבצעות מספר נוסף של בדיקות, כשאלו מן הסתם מאריכות את זמן הטיפול לרכב. 

בטיפול תקופתי גדול לרכב יתווספו הבדיקות הבאות:

  • בדיקת בלמים רחבה הכוללת כעת גם בדיקה של רפידות ודסקיות הבלמים. בדיקת הרפידות כוללת בדיקה של החלקים הנמצאים מאחורי כל גלגלי הרכב, כשאותן רפידות נלחצות לכיוון הדסקיות עד לבלימה סופית של הרכב. לצד הרפידות, מבצעים במוסך גם בדיקה של הדסקיות, כשישנם מקרים בהם יוצע לכם להתאים את הדסקיות לרפידות החדשות באמצעות חריטה, מה שיצריך זמן עבודה ארוך יותר. 

  • החלפת רצועת טיימינג:  מדובר ברצועה חשובה שתפקידה בתזמון מדויק של פעילות חלקי המנוע השונים. בין היתר, רצועת הטיימינג דואגת שהבוכנות והשסתומים במנוע יעבדו בצורה הרמונית. תזמון לא מדויק של החלקים, יחד עם פגיעה בהרמוניה בין הבוכנות והשסתומים עלול להוביל לפגיעה בראש המנוע. שחיקת הרצועה תוביל את המוסך להציע בהחלפה של רצועה חדשה. 

  • שלוש בדיקות נוספות כוללות בדיקת המצתים והמצבר - בדיקה בנקודת זמן זו הכרחית וחשובה והיא כוללת גם בדיקה של הפלאגים; בדיקת תאורה כפי שזו מתרחשת בבדיקה לפני הגשת הרכב לטסט; בדיקת איכות הצמיגים ובמידת הצורך החלפה שלהם בצמיגים חדשים.

התאימו את בדיקות הרכב לזמנים שנוחים לכם

כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, זמננו יקר ואנו שואפים לייעולו עד כמה שניתן. אנו ב-solomycar מאפשרים לכלל לקוחותינו לשריין לעצמכם טיפולים תקופתיים גם בתוך שבוע מראש, זאת תוך הידיעה כי יזכו לקבל את רכבם ברגע שזה יסיים את הטיפול התקופתי במוסך שלהם. 

בדיקה בספר הרכב תאפשר לכם להכיר את הוראות היצרן בכל הנוגע לטיפולים התקופתיים שעליהם הרחבנו בכתבה ובכך להבין מתי הטיפול התקופתי הבא שלכם. טיפול בו נחסוך מכם מספר יקר של שעות, בהם תוכלו להתפנות לעבודה ושאר עיסוקים בזמן שהרכב שלכם בידיים הבטוחות שלנו. 

חשוב להדגיש, כי במידה והצורך שלכם ברכב הכרחי ממש, ניתן כיום למצוא מוסכים שיאפשרו לכם ליהנות במשך זמן הטיפול מרכב חלופי שישמש אתכם לאורך כל זמן הטיפול. עבור רבים, התלויים ברכבם תלות משמעותית בשל אופי עבודתם, מדובר בפתרון מושלם שהופך את שאלת זמן הטיפול למשנית עד מיותרת ממש. 

 

הגיע זמן לטיפול תקופתי לרכב שלכם? מעוניינים שאנו נשנע את רכבכם למוסך שלכם ונדאג לחזרתו עוד באותו היום? מוזמנים ליצור עמנו קשר לקביעת זמני האיסוף והחזרה בטלפון 9383*. 

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button