הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > ההבדלים בין צמיגי קיץ לצמיגי חורף

בישראל ברוב השנה שוררים תנאי מזג אוויר ותנאי נסיעה דומים. אין הבדל משמעותי בין הקיץ, לסתיו ולאביב וגם החורף לא קיצוני, וברוב המקומות לא יורד בכלל שלג. מסיבה זאת, במכוניות הישראליות מותקנים כמעט תמיד צמיגים שאין להם עונה ספציפית ומתאימים למעשה לכל השנה. במדינות קרות במיוחד, בהן יורדים גשמים ושלגים מרובים, כן יש צורך להתאים את הצמיגים לתנאי הכביש. בגלל שהחורף בישראל לא מגיע לרמה כזאת קיצונית של תנאים, זה בזבוז של זמן וכסף להשקיע ברכישת צמיגים המיועדים לחורף באופן ספציפי. מה שכן כדאי לעשות זה לוודא שהצמיגים במצב טוב, בלי קשר לעונת השנה, אבל אם החורף מתקרב והכבישים בעלי מקדם החלקה גבוה יותר – אז כדאי להשגיח עליהם על אחת כמה וכמה.

איך לשמור על תקינות הצמיג לטווח ארוך?

זוהי למעשה אחת משאלות המפתח האמיתיות כשמדובר בצמיגים לרכב ובזה יש להתעסק. כל כמה זמן מומלץ לבחון מקרוב את הצמיג ולוודא שמצבו תקין ושהוא ראוי לנסיעה, לפחות לפי העין שלכם. מומלץ גם להעביר עליו את היד ולבדוק אם יש תקר בצמיג, אם חסר לו אוויר, אם חדר אליו חפץ חד שמסכן את הנהיגה שלכם – ובמצב כזה חשוב כמובן לטפל בסוגיה בהקדם. מבחינת מילוי אוויר, בכל פעם שממלאים דלק, משקיעים עוד מספר דקות גם במילוי האוויר בצמיגים. זה הכי פשוט וקל שיש. לחץ האוויר בצמיג הוא קריטי לשמירה עליו וכמובן שיש לשים לב שממלאים לפי הוראות היצרן מבחינת ה-psi שלו.

אם תנהגו באופן נכון וזהיר, תאריכו את חיי הצמיג באופן משמעותי. אל תיסעו מהר מדי, אל תבלמו חזק מדי ובצורה חדה וכמובן שלא כדאי לעלות על מדרכות או איי תנועה סתם כך. הפקטור האנושי משמעותי מאוד בהארכת חיי הצמיג. כדאי לבצע איזון גלגלים בכל פעם שהרגשתם אי-יציבות או רעד במהלך הנסיעה, ולפחות אחת לשנה לבצע כיוון פרונט לצמיגים (כיוון הזווית בה פוגש הצמיג את הכביש), למען שמירה על בטיחות הנהיגה שלכם.  

מתי יש לבצע החלפת צמיגים?

על פי הנחיות משרד התחבורה, כאשר עומק החריצים בסוליית הצמיג יורד מ-2 מ"מ, עליכם לבצע החלפת צמיגים. לא חסרות דרכים אחרות, כנרשם לעיל, לבדוק אם צריך לתקן או להחליף את הצמיג ופעמים רבות הן בולטות למדי לעין או למגע.

 

איך לבחור את הצמיגים לרכב?

כאמור, בישראל משתמשים בצמיגים שמתאימים לכל השנה ואין צורך בצמיגים המיועדים ספציפית לחורף. מה שכן חשוב זה לדעת לבחור את הצמיגים שמתאימים לרכב הספציפי שלכם, ובכך תמצמצו את הסכנות האפשריות הכרוכות בנהיגה בכלל ובלי קשר לעונת השנה. מה שכן, בגלל תנאי הנסיעה המעט שונים, חשוב בחורף בפרט שצמיגי הרכב יתאימו לו פרטנית.

יש לבדוק את הוראות היצרן של הרכב ולבחור צמיג שהמידה שלו, קוד המשקל וקוד המהירות שלו תואמים את ההמלצות. אם לא, מאוד לא מומלץ ואף אסור להתקין אותם ולנסוע איתם בכביש. יש לתת את הדעת גם בדבר תדירות השימוש שלכם ברכב וסוגי הכבישים שבהם האוטו נוסע לרוב: דרכי שטח, כביש עירוני, כביש בינעירוני וכו'. חשוב להתחשב גם במשקל הרכב ובמהירות הנסיעה הממוצעת בעת שבוחרים צמיג חדש.

זה בדיוק המקום להתייעץ עם מומחים, והצוות המקצועי והמיומן של SOLO ישמח לעמוד לרשותכם, על מנת שתוכלו לרכוש את הצמיגים המתאימים לרכב שלכם. בכך תוכלו למנוע הוצאות מיותרות וסכנות רבות. הבטיחות שלכם ושל הנוסעים האחרים היא מעל לכל והצמיגים הם חלק חשוב ממנה.  

 

לחצו לבחירת צמיג לרכב >>

 

צמיגים איכותיים

עוד פרמטר חשוב מאוד כשמדובר בבחירת הצמיג הנכון הוא נושא איכות הצמיג. בעוד ההתאמה של הצמיג הפוטנציאלי לרכב שלכם היא סובייקטיבית, איכותו היא אובייקטיבית וניתנת למדידה באופן אמפירי. חשוב לוודא שהצמיגים מאושרים על ידי משרד התחבורה ועומדים בתקני תקן נוקשים. קיימים צמיגים שנמכרים בארץ ואינם עומדים בתו התקן הנדרש. האוטו שלכם מתבסס על הצמיגים האלה ואסור לכם לזלזל בחשיבותה של רכישה נכונה של צמיגים. אל תרכשו צמיגים גבוליים ממוכרים מפוקפקים ובשום אופן אל תרכשו צמיגים שאינם חדשים.

 

להתכונן לחורף עם צמיגי הקיץ

אופי הנהיגה בחורף הוא אלמנט חשוב מאוד. השמש שוקעת מוקדם יותר, הכביש פעמים רבות חלק והנהיגה במהותה מסוכנת יותר. חשוב לשים לב לתנאי הדרך ולהיות ערניים מהרגיל. זאת הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחות נהיגה בחורף. כשאתם בולמים, הבלימה לוקחת יותר זמן מהרגיל ובמיוחד אם רוצים להגיע לעצירה מוחלטת. האחיזה של הצמיגים בכביש היא יותר גבולית וקיים מקדם החלקה גבוה.

יש לבדוק את הצמיג באופן קפדני יותר ואם הוא לא עומד בתנאים, לדאוג להחלפת צמיגים. חובה להחליף אם קיימים סדקים או חתכים משמעותיים או שעומק החריצים בסוליית הצמיג הוא פחות מ-3 מ"מ, ולאו דווקא פחות מ-2 מ"מ כנדרש לרוב, כי החריצים הם אלו שאחראיים על פינוי המים.

נחזור ונדגיש שחשוב לשמור על לחץ צמיגים תקין, כי אחת הפונקציות של המצב התקין היא כושר פינוי מים טוב יותר כשהכביש רטוב. פונקציה נוספת היא הקטנת מרחק הבלימה, שכאמור בחורף גדל גם כך כשהכביש פחות יבש. לחץ נכון בצמיגים משפר בנוסף את השליטה ברכב ואחיזת הצמיגים בכביש.

 

4 עונות, צמיג אחד

לסיכום, מה שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא לרכוש את הצמיג הנכון לרכב, שיהיה חוקי לנהיגה וכמובן להקפיד לשמור עליו. כשיש צורך להחליף צמיג – מחליפים ולא לוקחים סיכונים. אתם כבר יודעים שבכביש לא משחקים. אין צורך בצמיגי חורף בנהיגה בישראל והצמיגים הרגילים שלכם הם בסדר גמור לנהיגה גם בתנאים של גשם, אפילו אם בעלי אינטרס יגידו לכם אחרת. קיימים לא מעט סוגים שונים של צמיגים, מיצרנים שונים ובעלי מאפיינים שונים המתאימים לרכבים כאלה ואחרים ולתוואי שטח שונה. אנחנו ב-SOLO  נשמח לתת לכם יעוץ מעמיק בכל הנוגע לצרכים שלכם בבחירת הצמיג הנכון לרכב ובאופן השמירה עליו לטווח ארוך.

 

לחצו לבחירת צמיג לרכב >>

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button