הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > איך לבחור את הצמיגים המתאימים ביותר לרכב שלי?

רוב האנשים המחזיקים רכב בבעלותם אינם מעניקים לצמיגים את תשומת הלב הראויה. הצמיגים נתפסים כדבר מובן מאליו ואנו נזכרים בקיומם כאשר יש צורך לתקן פנצ'ר. אך חשיבותם של הצמיגים היא חשובה ביותר, כל מאפיין של הצמיג משפיע על ביצועי הרכב וכל ליקוי או פגם בצמיג פוגע בביצועי הרכב ואף מסוכן ביותר. צמיגים תקינים ומתאימים הם דבר חשוב ביותר ואין לזלזל בהם! חשוב להקפיד על תקינותם של הצמיגים ושימוש בצמיגים המתאימים. 

המלצה ששלנו היא שתמיד יהיו שני צמיגים זהים על אותו סרן (אחורי או קדמי). אין זה אומר שתמיד חייבים לקנות 2 צמיג חדשים. לפעמים אפשר פשוט להעביר צמיג מקדימה לאחורה למשל אם הוא חדש גם וזהה לחדש שמחליפים. 

מתי צריך להחליף צמיג? 
כאשר עומק החריצים בסוליית הצמיג יורד מ-2 מ"מ חובה להחליף את הצמיג (על פי הנחיות משרד התחבורה). ניתן למדוד זאת בקלות בעזרת סרגל. כמו כן, ישנם מספר סימנים נוספים שעשויים להעיד על הצורך בהחלפת צמיג או לכל הפחות בדיקתו ביניהם סדקים, קרעים בדפנות הצמיג או סימני יובש. 

איך לבחור את הצמיגים המתאימים ביותר לרכב שלי? 
אם הגיע הזמן להחליף את הצמיג, למשל כאשר הוא בלוי מידי, יבש ובעל חריצים רדודים, עליכם למצוא את הצמיגים המתאימים. אך ישנם סוגים שונים של צמיגים לרכב וגם יצרנים שונים של צמיגים ואין לכם מושג במה לבחור. אז בואו נעשה סדר בדברים ונפרק את בחירת הצמיג לשלושה מרכיבים – דרישות היצרן, מאפייני הנהיגה ואיכות הצמיג. 

בחירת צמיגים לפי דרישות היצרן:

לכל רכב ישנו סוג מסוים של צמיגים המתאימים עבורו, כפי שהגדיר יצרן הרכב. איננו מדברים על מותג מסוים של צמיגים אלא על המאפיינים הבסיסיים של הצמיגים. את פרטי מידת הצמיג, קוד המהירות וקוד העומס המתאימים לרכב שלכם תוכלו למצוא ברישיון הרכב בשורת ה"צמיג". 

כמו כן הדרך הטובה ביותר לדעת את המידה המדויקת של הצמיג היא בהסתכלות על הצמיג המותקן ברכבכם. אמנם בספר הרכב כתוב איזה צמיג היה בהתחלה אך יכול להיות שהחליפו את המידה שלו בהמשך. על הצמיג עצמו מופיע הקוטר, רוחב והחתך. ניתן לראות על הצמיג את שנת היצור שלו וככה לדעת כמה ישן הוא (מעל 3 שנים כבר כדאי להחליף). 

זה יכול להיראות כך 185/65R14, המספרים כמובן משתנים מרכב לרכב אך תמיד זה מופיע בפורמט זה,כאשר לכל מספר יש משמעות. לפני שמחפשים אחר צמיגים חשוב שתדעו את הדבר הבסיסי ביותר, כיצד לקרוא את מאפייני הצמיג. המספר הראשון משמאל, 185 בדוגמה, מציין את רוחב הצמיג במילימטרים. המספר השני, בדוגמה 65, הוא גובה דופן הצמיג ביחס לרוחבו. האות R מסמלת כי מדובר בצמיגים רדיאליים. לא נרחב לגבי צמיגים רדיאליים מכיוון שזהו הדבר הנפוץ ביותר, סוגי צמיגים אחרים מתאימים לצרכים מיוחדים. המספר האחרון מימין, בדוגמה 14, מסמל את קוטר החישוק באינט׳שים. גם אם אינכם רוצים להסתבך בפרטי הפרטים של המידות, עליכם תמיד לחפש צמיג בעל אותן המידות. 
מלבד המידות, על הצמיגים תוכלו למצוא עוד שני נתונים חשובים, קוד עומס וקוד מהירות. הסימון כולל אות בשפה האנגלית בתוספת מספר, למשל 96W, זה מציין את העומס המרבי (בק"ג) שבו הצמיג יכול לעמוד במהירות מרבית. 

בחירת צמיגים לפי מאפייני הנהיגה:

הצמיגים נבדלים אחד מהשני במבנה החיצוני שלהם לא רק מנקודת המבט של המידות השונות. ישנם צמיגים שונים למטרות שונות, למשל צמיגים המתאימים יותר לנהיגה בקיץ או צמיגים המתאימים יותר לנהיגה בחורף, בתנאי גשם ובוץ. רוב האנשים, בישראל, נוסעים עם אותם הצמיגים כל השנה, אך במקרים של תנאים קיצוניים, כמו למשל שלג, יש להשתמש בצמיגים ייעודיים למטרה זו. אחרת, פשוט השתמשו בצמיגים המתאימים לכל השנה. 

איכות הצמיג: 

להעריך את איכות הצמיג יכול להיות דבר קצת בעייתי, אבל מה שכן תוכלו לעשות הוא לוודא שהצמיגים מאושרים על ידי משרד התחבורה ועומדים בתקנים. לא כל צמיג עובר אישור למכירה בישראל, אך לצערנו הרב לעתים ישנם מותגים שאינם עומדים בתקנים ובכל זאת נמכרים בשוק בצורה בלתי חוקית. היזהרו מכל מיני הצעות לצמיגים מחודשים, אלו צמיגים ישנם שעברו צביעה ולא יותר.

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button