הזן מספר רישוי
בית > מידע שימושי > צמיגים – כל מה שרצית לדעת והתביישת לשאול

איך לבחור צמיג לרכב?

ראשית חובה לוודא שמידת הצמיג (רוחב, חתך וקוטר), קוד משקל וקוד מהירות הצמיג תואמים להוראות יצרן הרכב. את כל הפרטים הללו תוכלו למצוא ברישיון הרכב שלכם.

הדבר הבא שיש לזכור הוא שלכל צמיג תכונות שונות והבחירה בצמיג המתאים ביותר תלויה בצרכי הנהיגה שלכם: ממוצע נסיעה בחודש, סוגי הכבישים/דרכים בהם אתם נוסעים (כבישים מהירים, נסיעה בתוך העיר, דרכים לא סלולות וכו').

נציגנו ישמחו לשמוע על אופי הנהיגה הספציפי שלכם ולהסביר אילו צמיגים לרכב יתאימו לכם יותר תוך הדגשת החסרונות והיתרונות של כל צמיג.

438x342_tire2

איך יודעים מהי מידת הצמיג המתאימה?

את פרטי מידת הצמיג, קוד המהירות וקוד העומס המתאימים לרכב שלכם תוכלו למצוא ברישיון הרכב בשורת ה"צמיג". את הפרטים ניתן גם למצוא בדלת הנהג ואו במכסה מיכל הדלק.

 

מהו קוד עומס הצמיג?

מספר המופיע אחרי מידת הצמיג, הקוד מסמל את מקסימום המשקל שכל צמיג יכול לשאת. ככל שקוד העומס המופיע גבוה יותר, כך יכולת נשיאת העומס שלו גדולה יותר. המספר יופיע או בק"ג או בליברות.

 

מהו קוד מהירות הצמיג?

האות שמופיעה אחרי קוד העומס ומסמלת את המהירות המקסימלית הבטוחה שניתן לנסוע עם אותו הצמיג.

קוד המהירות מסומן באותיות, כאשר כל אות מייצגת את המהירות המקסימלית הבטוחה המותרת לנסיעה באותו צמיג. למשל: T - 190 קמ"ש, H - 210 קמ"ש, V - 240 קמ"ש.

יש לזכור כי חוקי הדרך של כל כביש הם אשר מכתיבים לכם באיזו מהירות לנסוע וקו ד המהירות רק מציין מהי המהירות המרבית שניתן לנסוע עם אותו הצמיג.

 

האם חשוב שכל הצמיגים יהיו זהים?

למעשה אין זה הכרחי שכל ארבעת הצמיגים ברכב שלכם יהיו מאותו המותג.

יחד עם זאת, אחידות מומלצת בעיקר ביחס לשני הצמיגים הקדמיים ושני הצמיגים האחוריים. כלומר, מומלץ להחליף בזוגות צמיגים שמורכבים יחד על אותו הציר. לכל הפחות כאשר בוחרים להחליף רק צמיג אחד מומלץ להתאים את דגם הצמיג ועומק החריצים של סולייתו לצמיג המקביל לו.

 

מתי צריך להחליף צמיג?

כאשר עומק החריצים בסוליית הצמיג יורד מ-2 מ"מ חובה להחליף את הצמיג (על פי הנחיות משרד התחבורה). כמו כן, ישנם מספר סימנים נוספים שעשויים להעיד על הצורך בהחלפת צמיג או לכל הפחות בדיקתו ביניהם סדקים, קרעים בדפנות הצמיג או סימני יובש.

 

כיצד ניתן לשמור על תקינות ואורך חיי הצמיג?

1.         לחץ אוויר- לחץ אוויר תקין הוא המפתח מספר אחת לתפקוד אופטימאלי של הצמיג ושמירה על בטיחות הנסיעה. חייבים למלא אוויר בהתאם להוראות היצרן אותם תוכלו למצוא בדופן דלת הנהג, תא הכפפות או במכסה הדלק. יש לבדוק את לחץ הצמיגים לפחות אחת לחודש ולמלא אותם כשהצמיג קר ולא אחרי נסיעה.

2.         מומלץ להתקין צמיגים חדשים מאחורה (לא משנה סוג ההנעה של הרכב). כך שגם אם הצמיגים הקדמיים נהרסו מומלץ להעביר את הצמיגים האחוריים קדימה ולהתקין את החדשים מאחורה.

3.         כיוון פרונט- מדובר על כיוון הזווית בה פוגש הצמיג את הכביש. על פי מפרט היצרן, לכל רכב זוויות היגוי שונות הקובעות את אחיזת הגלגלים בכביש. לעיתים חל שינויי בזויות אלה עקב שחיקה מצטברת, החלפת חלקי רכב ואפילו מהמורות בדרך. נסיעה בכיוון פגום אינה בטיחותית, תקשה על הבלימה ותשחוק את הצמיג. על כן חשוב לפחות פעם בשנה לבצע כיוון פרונט לשמירה על בטיחות הנסיעה.

4.         איזון גלגלים- איזון הגלגל מתבצע על ידי מכונת איזון ייעודית ושימוש במשקולות מתאימות לחישוק הספציפי שלכם. מומלץ לבצע איזון גלגלים כל פעם שמורגשת רעידה ברכב במהלך הנסיעה ובעת החלפת צמיגים.

5.         אופן הנהיגה שלכם- אופי הנהיגה יכול לתרום רבות לאריכות חיי הצמיג. ככל שתוותרו על פניות חדות ובמהירות גבוהה, האצות ובלימות חדות, עליה על מדרכות בצורה לא זהירה כך תוכלו להאריך את חיי הצמיג שלכם.

X
X
לצ'אט עם נציג
user icon
שלום,
x close button